نسل دوم و سوم و چهارم خودروی کیا سراتو


نسل دوم (TD;2009)

نسل دوم کیا سراتو در اواخر سال 2008 با نام کیا فورت در کره جنوبی راه اندازی شد، نامی که در بیشتر بازارهای بین المللی مورد استفاده قرار می گرفت. 

نام سراتو در برخی از بازارهای بین المللی مانند استرالیا، ایران، آفریقای جنوبی، و برزیل حفظ شده است و همچنان از همین نام استفاده می شود. در سنگاپور، مدل نسل دوم خودرو کیا سراتو با نشان کیا سراتو فورت وجود دارد.

در نمایشگاه اتومبیل سیدنی که از 9 ام تا 19 ام اکتبر سال 2008 برگزار شد، کیا نسخه جدید از سدان سراتو را معرفی کرد که در اروپا و آمریکای شمالی آن را با نام کیا فورت میشناسند.

در کشورهای CISف نسل دوم سراتو نام خود را حفظ کرد و فروش آن در مارس سال 2009 آغاز شد. ای ن تغییرات بر عناصر داخلی و سیستم تعلیق خودرو سراتو تاثیر گذاشت.

این خودرو دارای بدنه وسیع تر ( 4 سانتی متر) و طولانی تر ( 3 سانتی متر)، یک چرخ دستی بلندتر ( 4 سانتی متر) و یک گیج عریض تر ( 7 سانتی متر)، نسبت به ظاهر خودروی نسل اول است. با این حال نسبت اندازه کف خودرو تا زمین یک سانتی متر کاهش یافته است، درنتیجه  می توان گفت ارتفاع خودرو یک سانتی متر کاهش یافته است.

در عین حال، طراحی سیستم تعلیق عقب ساده شده است که به جای فشار مستقل، به یک اهرم دوتایی نیمه بسته، به یک پرتوی الاستیک تبدیل شده است و این باعث می شود که این خودرو قابل اطمینان تر بوده و همچنین نگهداری و تعمیر آن آسان تر شود.


نسل سوم (YD;2013):

در جولای سال 2012 کیا از نسل بعدی سراتو به عنوان بازار کره ای Kia K3 رونمایی کرد. این سدان با نام فورت در ایلات متحده به فروش می رسد. بعدا یک کوپه و پنج در هاچ بک به ان اضافه شد.

سراتو جدید در کره جنوبی در کارخانه Kia's Hwasung، در مکزیک در کارخانه Kia's Pesqueria و در مالزی در کارخانه Kia's Gurun تولید می شود.


نسل چهارم (BD;2019):

در تاریخ ژانویه 2018 در نمایشگاه بین المللی اتومبیل سال 2018 آمریکای شمالی در دیتروت میشیگان، کیا از نسل چهارم سدان فورت رونمایی کرد. علائم یک ظاهر طراحی شده از کیا Stinger فورت جدید یک کابین بیرونی به عقب اتخاذ کرده، درنتیجه یک صندوق عقب کوچک ظاهر شده است. 

این اتومبیل با 54 درصد فولاد با استحکام پیشرفته ساخته شده است که از مدل خروجی قوی تر است. فورت با 2.0l 14 منتقل شده از مدل نسل دوم جا به جایی به یک گیربکس دستی شش سرعته یا اولین CVT کیا ارائه می شود.

کیا فورت در سه سطح تریم: LX پایه، mid level S و top-level EX موجود است و در پاییز سال 2018 به عنوای خودروی مدل سال 2019 به فروش رفته است.

 

منبع ویکی پدیا 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد