بخش چهارم مقایسه پیشرانه های مزدا 3 و کیا سراتو

مزدا با یک گزینه جعبه دنده دستی شش سرعته ارزان قیمت 1000 دلاری در دسترس است، اما کیا فقط خودکار است.
هر دو اتومبیل که در اینجا آزمایش شده اند دارای شیفت تعویض هستند که پشت چرخ نصب شده و حالت های دستی محدود را کنترل می کنند و هر دو دارای دکمه های اسپورت هستند که به گیربکس می گویند دنده های پایین تر را برای افزایش پاسخ نگه دارد.
موتور کیا به دلیل شکل نمودار گشتاور، از لحاظ عضلانی بیشتر و از قدرت پایین کشیدن بیشتری برخوردار است و با توجه به وزن تقریباً یکسان دو ماشین (مزدا 6 کیلوگرم سنگین تر است) یک مشت زننده است.
جعبه DCT آن در جابجایی سریع آتش هنگام خواب هم بسیار مناسب است.
از طرف منفی، هیچ DCT در توقف شروع رانندگی به اندازه اتوماتیک \"معمولی\" روان نیست و تعیین کننده نیست (به خصوص اگر سبک تهاجمی \"نقطه و شلیک\" داشته باشید)، و اگر حالت اسپرت ماشین را درگیر کنید، یادداشت پیشرفته موتور به داخل کابین سرسخت و قطبی می شود. این بسیار رقابت کننده  است.
موتور تنفس فوق العاده بالا و مزمن مزدا تا زمان گرم شدن در حالت روشن / خاموش به طور غیرمعمول با صدای بلند باقی می ماند.
با این وجود، این مزاحم نسبت به قبل آرام و آرام تر است و مزدا به لطف گره های لاستیکی بیشتر در بدن و عایق بی حسی صدا، تلاش زیادی برای کاهش سر و صدا، لرزش و شدت نفوذ می کند.
در حالی که به نظر می رسد جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک از نظر برخی استانداردها فاقد نسبت است، اما در واقع از لحاظ نقشه برداری بسیار خوب طراحی شده است.
تعویض در زمان مناسب انجام می شود، در زمان سریع انجام می شود، و در حالت اسپورت حتی به شدت تهاجمی تغییر مسابقات. به علاوه، در توقف رانندگی، کار به راحتی انجام می شود.
برای کسانی که از ایده موتور اصلی حمل و نقل Mazda راضی نیستند، گزینه جدید کارآمد تری به نام SkyActiv X اواخر امسال با فناوری جدید جرقه زنی با احتراق فشرده سازی وارد بازار می شود، اگرچه از قیمت بالایی برخوردار است.
از نظر مصرف سوخت، هر دو قادر به استفاده از بنزین 91RON هستند. ادعاهای ADR نشان می دهد که کیا 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر در چرخه ترکیبی در مقایسه با 6.5 لیتر در 100 کیلومتر برای مزدا استفاده می کند.
به طور طبیعی، این ارقام کششی هستند که با رانندگی تهاجمی بالاتر می روند، اگرچه بین این جفت در مدت زمان مشترک آنها به ندرت تفاوت وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد