نسل اول خودرو کیا سراتو

کیا سراتو ( در ایالات متحده با نام کیا اسپکترا نیز شناخته می شود) این خودرو یک ماشین جمع و جور است که از سال 2003 توسط تولید کننده کره جنوبی  Kia Motors تولید شده است. در سال 2008، سراتو جایگزین کیا فورته شد. اما نام سراتو همچنان ادامه دارد و در برخی از بازار ها استفاده می شود.

نسل اول خودرو کیا سراتو  (LD 2004):

کیا سراتو در سال 2003 در کشور کره جنوبی معرفی شد و یک سیستم عامل را با هیوندای (Elantra (XD به اشتراک گذاشت و با استفاده از هیوندای بتا CVVT را فعال کرد و از موتور چهار سیلندر استفاده کرد. می توان گفت که کمپانی کیا این خودرو را جایگزین سدان سفیا و هاچ بک شوما  کرد. در آمریکای شمالی از نام Spectra هنگام معرفی برای مدل سال 2004 استفاده کرده اند با Spectra 5  هاپ بک را تعیین کردند.برای بازار آمریکای لاتین، سراتو هنوز  هم تا سال 2005، هنگامی که به نفع نام Spectra متوقف شد، به عنوان Sephia نامگذاری شد. در اروپا سراتو جایگزین کیا CEE'D شد.

برای بازار مالزی، نسل اول Spectra در 15 اگوست 2007 در مالزی راه اندازی شد زیرا Spectra 5 فقط با یک تریم تر و تمیز با بدنه هاچ بک که از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ DOHC CVVT با 4 سرعت انتقال خودکار در دسترس است.

در سال 2006 یک نسخه از Facelift ارائه شد. از جمله موتورهای اصلاح شده ی گاما. از لحاظ استایل، سپر و چراغ های جلو چینش برجسته خود را در نزدیکی محل مشبک از دست داده، درب صندوق عقب گرد تر شده است و چراغ های جلو تقریبا می توان گفت تغییر شکل داده اند.

کیا سراتو R نمایندگی گسترده ای از کیا سراتو برای گسترش فروش در بازار کشور چین می باشد. در حالی که نسل دوم کیا سراتو به عوان Kia Forte در چین در همان زمان فروخته می شد. طراحی این خودرو به طور قابل توجی به روز شد تا مطابق با سایر محصولات کمپانی کیا باشد. Horki 300EV یک سدان الکتریکی جمع و جور است و طراحی آن اساسا نسخه ای مجدد از کیا سراتو R در بازار کشور چین می باشد. این همزمان با موقعی است که خودروی Guangzhou 2016 رونمایی شد.

پس در این پست به اختصار در رابطه با تاریخچه کوتاهی از کیا سراتو بحث کردیم و نسل اول این خودرو را در امریکای لاتین، اروپا، مالزی و چین بررسی کردیم.


منبع ویکی پدیا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد